Nr telefonu
+48 785 412 999

17.11.2016 - szkolenie dla Rady Pedagogicznej Szkoły Podstawowej w Mietkowie (powiat wrocławski)
17.11.2016 – przeprowadziłyśmy szkolenie dla Rady Pedagogicznej Szkoły Podstawowej w Mietkowie (powiat wrocławski). Temat szkolenia: „Kary i nagrody w wychowaniu a budowanie relacji dorosły-dziecko”.
Podczas 3-godzinnego szkolenia w formie warsztatowej na bazie programu profilaktyczno-naprawczego Ośrodka Rozwoju Edukacji przy MEN „Szkoła dla rodziców i wychowawców” przepracowane zostały następujące zagadnienia:
-
pozytywna relacja dorosłego z dzieckiem jako najistotniejszy warunek harmonijnego rozwoju dziecka;
-
kary i nagrody a jakość relacji dorosły-dziecko w domu i w szkole;
-
kary i nagrody a rozwój społeczno-moralny i zdrowie psychiczne dzieci i młodzieży;
-
kary i nagrody a wewnętrzna motywacja dziecka do nauki;
W trakcie dyskusji poruszone zostały również problemy dotyczące:
-
możliwości kreowania jednorodnego środowiska wychowawczego w domu i w szkole;
-
konstruktywnej współpracy w relacji nauczyciel-rodzic;
-
roli nauczyciela jako lidera inspirującego własną postawą rodziców do doskonalenia kompetencji wychowawczych.
„Nie mów ani nie rób dziecku niczego, czego nie zrobiłbyś lub nie powiedziałbyś dorosłemu, na którego uczuciach i opinii ci zależy”
John Holt
Przeczytaj również
24-25.03.2025
Zakończyły się nasze spotkania z rodzicami-mieszkańcami Świdnicy, którzy zechcieli wspólnie z nami podjąć próbę zmiany swoich przekonań dotyczących procesu wychowywania i dzięki temu sprawdzić, czy przełoży się to na bardziej przez nich spodziewane zachowania zarówno małych dzieci jak i młodzieży
Czytaj więcej17-18.02.2025
Już od pięciu tygodni, w dwóch grupach, spotykamy się z rodzicami - mieszkańcami Świdnicy- w zimowej edycji naszych warsztatów.
Czytaj więcej02.12.2024
W edycji jesiennej zakończyłyśmy spotkania z kolejnymi grupami rodziców, którzy zapragnęli uczyć się, jak budować relacje z dziećmi i młodzieżą w oparciu o wzajemny szacunek i współpracę - bez stosowania kar i nagród - z wykorzystaniem najnowszej, aktualnej już wiedzy o warunkach n
Czytaj więcej