Nr telefonu
+48 785 412 999
O akceptacji
Kiedy jakiś człowiek przeżywa wobec innego człowieka prawdziwą, nie fałszowaną akceptację i pozwoli mu ją odczuć, ma możność stać się dla niego ogromną pomocą Jego akceptacja drugiego takim, jakim jest, stanowi ważny czynnik w pielęgnowaniu stosunków, które pozwalają drugiemu człowiekowi rosnąć, rozwijać się, przeprowadzać konstruktywne zmiany, uczyć się rozwiązywać swoje problemy, dochodzić do zdrowia psychicznego, stawać się bardziej twórczym i urzeczywistniać wszystkie swoje możliwości.
Czytaj więcejO motywacji
„Motywowanie dzieci do nauki i pracy uważane jest powszechnie za ważny element wychowania i nauczania. Jednym ze zjawisk związanych z przejściem w wiek szkolny jest coś, co nazywam obsesją zewnętrznego motywowania. Na pierwszy rzut oka widać ogromny nacisk, jaki jest kładziony na zachęcanie dzieci do zachowań pożądanych i zniechęcanie do zachowań niepożądanych. Bezmiar metod używanych do tego celu może oszołomić niejednego dorosłego. Bo są to oceny, znaczki za wyniki w nauce, znaczki za właściwe zachowanie, często każdy nauczyciel ma swój własny system tzw. wzmacniaczy zaangażowania.
Czytaj więcejRefleksje o książkach o wychowaniu
Prawie ćwierć wieku temu Elizabeth Cagan po zrecenzowaniu mnóstwa książek o nowoczesnych metodach wychowawczych uznała, że większość z nich "powszechnie akceptuje prawa rodzicielskie", podczas gdy niewiele miejsca poświęca się " poważnej refleksji nad potrzebami, uczuciami czy rozwojem dziecka". W świetle powyższego, dodaje, słusznie można dojść do wniosku, że pragnienia rodziców "są automatycznie zasadne", a dyskutować należy jedynie o tym, jak sprawić, by dzieci robiły to, co im się każe. Od tamtej pory zmieniło się, niestety, niewiele.
Czytaj więcej