Nr telefonu
+48 785 412 999

Artykuły

Refleksje o potrzebach dzieci i młodzieży

Refleksje o potrzebach dzieci i młodzieży

Media donoszą, że w Polsce brakuje miejsc w szpitalach psychiatrycznych dla dzieci i młodzieży jak również specjalistów z nimi pracujących. Postuluje się w związku z tym tworzenie poradni psychologicznych dla młodych ludzi, jednak na rozwiązania systemowe trzeba będzie poczekać jeszcze parę lat. I tu nasuwa się refleksja. Czy naprawdę tego potrzebują nasze dzieci, aby zachować albo odzyskać zdrowie psychiczne? Czy może potrzebują dorastać wśród dorosłych – rodziców i nauczycieli, którzy są świadomi ich potrzeb rozwojowych, posiadających wiedzę na temat funkcjonowania umysłu dziecka i potrafiących tę wiedzę wykorzystać w praktyce. Niestety, większość osób dorosłych, ze względu na powielanie schematów i stereotypów, nie posiada umiejętności tworzenia środowiska wychowawczego wspierającego optymalnie rozwój dzieci i młodzieży. Konieczne jest, aby przyjrzeć się dokładniej swoim przekonaniom związanym z wychowywaniem dzieci, zrewidować pojęcie granic w wychowaniu, zastanowić się, jak faktycznie wpływa na rozwój młodych ludzi wciąż powszechnie praktykowany w rodzinach, przedszkolach i szkołach system kar i nagród, poszerzyć swoją świadomość i nauczyć się postępować wobec dzieci bardziej konstruktywnie.

Przeczytaj również

Budowanie relacji dorosły-dziecko

15.09.2020

Zakończyłyśmy spotkania z grupą rodziców w Strzegomiu. Jednocześnie od pięciu tygodni spotykamy się z grupą rodziców świdnickich w Urzędzie Miejskim.

Czytaj więcej
Szkoła dla Rodziców i Wychowawców Strzegom

14.07.2020

Rozpoczęłyśmy warsztaty dla 16-osobowej grupy rodziców-tym razem w Gminie Strzegom. Uczestnicy zajęć w ciągu 10-u 3-godzinnych spotkań (raz w tygodniu) będą spotykać się, aby zgłębiać problemy dotyczące budowania pozytywnych, wspierających rozwój dziecka relacji.

Czytaj więcej
Świdnicka Szkoła dla Rodziców i Wychowawców - Grupa II 2020

07-13.01.2020.

Rozpoczęłyśmy zajęcia z kolejnymi grupami rodziców i nauczycieli.

Czytaj więcej